سن مناسب برای شروع مهد کودک

سن مناسب برای شروع مهد کودک

بسیاری از والدین نگران آمادگی کودکستان برای کودک خود هستند و از سن صحیح شروع مهد کودک تعجب می کنند. در واقع ، بسیاری از مناطق مدارس با این اعتقاد که بچه های بزرگتر آمادگی بیشتری برای مدرسه دارند ، سن ورود کودکستان را بالا می برند. اما تاریخ تولد کودک اگرچه مهم است ، اما نباید شاخص اصلی آمادگی در مدرسه باشد. در حالی که بسیاری از والدین بر روی دانشگاهیان تمرکز دارند ، آمادگی مدرسه کودک نیز به میزان توجه ، مهارتهای جسمی و حرکتی ، مهارتهای اجتماعی ، نگرشها و علایق در یادگیری و رفتار کلی او بستگی دارد.

اگر فرزند شما در یک پیش دبستانی تحصیل می کند ، از معلم سنجش عمومی خود را بخواهید. در مورد خصوصیات خاص فرزندتان که شما را از نظر آمادگی در مدرسه نگران می کند ، کاملاً واضح باشید. فعالیت و رفتارهای کودک در مدرسه اغلب با آنچه در خانه مشاهده می کنید تفاوت چشمگیری دارد. معلم فرزند شما ممکن است در مورد آمادگی فرزند شما نظر دیگری داشته باشد.

همچنین می توانید از مدرسه ابتدایی فرزندتان بخواهید که ارزیابی آمادگی یا غربالگری کودکستان را انجام دهد. انواع مختلفی از ابزار ارزیابی و غربالگری وجود دارد. معلم فرزند شما می تواند یکی از معلمان مناسب را انتخاب کند. علاوه بر دانشگاهیان اولیه ، این ابزارهای غربالگری همچنین مهارت های اجتماعی – عاطفی ، مهارت های جسمی و حرکتی را اندازه گیری می کنند.

من پیشنهاد می کنم از کلاس های کودکستان در منطقه خود دیدن کنید – احتمالاً طیف گسترده ای از رویکردهای کودکستان را پیدا خواهید کرد. بعضی از کلاسها ممکن است رسمیت بیشتری داشته باشند و متمرکز بر دانشگاهیان باشند ، در حالی که سایر کلاسها در اطراف “مراکز یادگیری” کمتر رسمی ساخته شده اند که امکان کاوش و تعامل اجتماعی بیشتر را دارند. درباره خصوصیات کودک خود با معلمان بالقوه بحث کنید و نظرات او را در مورد آمادگی فرزندتان برای کلاسهای خاص خود بدست آورید.

با این وجود ، موانع و معایبی برای عقب نگه داشتن فرزندتان در مقابل اوایل رفتن به مهد کودک وجود دارد. انتظار یک سال اضافی به او فرصت می دهد تا از نظر جسمی و اجتماعی پیشرفت کند و قبل از اینکه با تجربه های بیشتری در مدرسه روبرو شود. از طرف دیگر ، تکرار یک سال مهد کودک درصورتی که شما و معلم تصمیم بگیرید کودک شما برای آمادگی بیشتر برای کلاس اول نیاز دارد ، غیر معمول نیست.

تحقیقات نشان داده است که تأخیر یا تکرار مهد کودک با پیشرفت کودکان در مقاطع ابتدایی تأثیر مضر یا تأثیری ندارد. کودکان خردسال بسیار مقاوم هستند و به طور معمول می توانند خود را با محیط های جدید و ایمن سازگار کنند ، حتی اگر در ابتدا کمی مردد باشند.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر