چگونه شانه فرش ماشینی را تشخیص دهیم؟

چگونه شانه فرش ماشینی را تشخیص دهیم؟

فرش از لوازم ضروری است که با خرید یک نمونه از آن تا مدت‌ها دیگر نیازی به خرید مدل جدیدتری ندارید پس در انتخاب آن سعی کنید نکات محوری را در نظر بگیرید. یکی از عوامل اصلی که در اینباره وجود دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای نمود دانستن میزان شانه فرش می باشد. اما برای اینکه شانه فرش را تشخیص دهیم باید به مواردی دقت کنیم که بسیار ساده بوده و هر فردی با کمی دقت می‌تواند این کار را انجام دهد. در موقع خرید می‌توانید با کمی دقت انتخابی درست و مناسب را داشته باشید. با مواردی که برای شما اعلام می‌کنیم به درستی شانه را تشخیص خواهید داد.

روش محاسبه شانه فرش
یکی از روش‌های متداول برای تشخیص این امر شمارش گره‌ها می باشد. به این صورت که یک سانت از عرض فرش را اندازه بزنید و تنها تعداد گره‌های موجود در این یک سانت را بشمارید. اگر تعداد گره‌های موجود در این یک سانت هفت عدد بود شانه فرش شما 700 است. بنابراین تعداد گره‌های در یک سانت را ضرب به 100 می‌کنید و به راحتی شانه فرش را تشخیص می‌دهید. یک راه دیگری که می توانید به آن تکیه کنید این است که به طرح و نرم و ظرافت فرش دقت کنید هرچه ظرافت بیشتر باشد شانه فرش نیز بالاتر خواهد بود.

ولی به طور کلی فروشنده تمام اطلاعات لازم را برای شما اعلام می‌کند وقتی فرش را از یک فروشنده معتبری بخرید از این حیث خاطری آسوده خواهید داشت. حتی بر روی فرش برچسب یا اتیکتی وجود دارد که این اطلاعات به خوبی بر روی آن بیان شده است. با تکیه بر روی این موارد نیز می‌توانید به درستی برای خرید فرش تصمیم بگیرید. انواع این محصول را با قیمت‌های مختلفی می‌توانید ببینید که خود قیمت نیز نشان دهنده اصلی شانه هر نوعی از فرش می‌باشد. هر چه قیمت فرش بالاتر باشد مسلما با کیفیت بالاتری به فروش می‌رسد.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر